Коучинг-центр "100%"®

Блог

Главная » 2010 » Август » 13 » Интервью для "Юридической газеты" (полная версия)
17:40
Интервью для "Юридической газеты" (полная версия)
Бізнес-тренінги для колективу юридичної фірми: підвищуємо командний дух
 
Історія розвитку тренінгів, як і історія розвитку навчання нараховує тисячі років, але початок виникнення тренінгів можна віднести до періоду діяльності відомого соціального психолога Курта Левіна, який розробив перші методики. Для того щоб збільшити ефективність навчання допоможе правильно організована система посттренінгового супроводу.
 
Посттренінг може проводитись в формі семінару, повторення уривків тренінгу, коучінгу і наставництва, електронної переписки з тренером, запровадження дистанційного курсу. Та, як показує час одним з найкращих видів тренінгових навчальних програм все ж коучінг. Давайте це і розглянемо.
 
Отже ми маємо змогу поспілкуватися з Наталією Романенко бізнес-тренером, сертифікованим бізнес-коучем (ECF, WIAP Germany), директором «Коучінг-Центру 100%» (+38-067-442-04-67, n.romanenko@hr-land.com)
 
Ольга Шевченко: Доброго дня Пані Наталю. Дякую, що погодили провести цю розмову та як висококваліфікований професіонал поділитися здобутим досвідом. Розкажіть будь-ласка нашим читачам де Ви навчалися та якою була історія Вашої діяльності в якості бізнес-тренера? І взагалі, як давно Ви займаєтесь нелегкою справою «вчителя для дорослих»?
 
Наталія Романенко: Добрий день, Пані Ольга! Дякую Вам за запрошення, мені дуже приємно поділитися сьогодні своїми думками та ідеями з читачами Вашого видання!
 
Кожна історія має свою передісторію, моя також не виняток:) Я виросла в сім'ї вчителів і тому справа навчання людей мене приваблювала завжди. І коли, майже одразу після закінчення інституту, мене запросили скласти програму і викладати курси для референтів та асистентів керівників, я майже не вагалася. Так в 1999 році почалася моя кар’єра в сфері освіти для дорослих.
Далі, працюючи директором з управління персоналом я постійно проводила тренінги і семінари для співробітників своїх компаній. Пізніше, отримавши в Москві сертифікат бізнес-тренера, почала проводити відкриті та корпоративні тренінги для замовників з інших компаній
 
 
О.Ш. А коли відкрилася Ваша школа бізнес-коучінгу?
 
Н.Р. Свою авторську школу бізнес-коучінгу я започаткувала в липні минулого року, а вже в грудні відкрилися двері для перших учасників програми. На цей час вже готується до сертифікації другий набір учасників і розпочався конкурсний відбір учасників третьої школи
 
 
О.Ш. Цікаво, а чому Ви вирішили присвятити своє життя саме цій професії, адже в ній стільки особливостей та специфічних нюансів?
 
Н.Р. Справа в тому, що за роки професіональної діяльності я добре навчилася відчувати людей, їх емоції, стан та розуміти їх цілі і бажання. Коучінг як професія мені дуже підходить тому, що дає змогу ці якості використовувати для допомоги іншим. Це професія, яка допоможе, навіть в ситуаціях, коли здається немає виходу. З допомогою коуча замовник знайде їх мінімум два.
 
Крім цього, займаючись коучінгом постійно, мимоволі переносиш його як стиль спілкування на іншу сфери свого життя. А це дуже допомагає в спілкуванні з другою половиною, з дітьми, друзями, батьками, колегами. Бачите, як багато корисного? Не професія - мрія:)
 
Але не все так легко, як здається. Щоб дійсно приносити результати для замовників, необхідно постійно займатися самовдосконаленням та особистим розвитком, освітою та підвищенням кваліфікації. Не забувати також про коучінгові компетенції, адже коуч – це основний інструмент в процесі взаємодії з замовником.
 
Для себе я виділила головні компетенції коуча, за ними я тестую бажаючих навчатися в школі і саме їх я максимально розвиваю в собі. Це – орієнтуватися на результат, буду експертом в процесі, вміти встановлювати контакт з клієнтом, будувати відносини на основі довіри та партнерства, бути безоціночним, та відповідальним
 
 
О.Ш. Народна мудрість стверджує – найкраща робота це коли займаєшся улюбленою справою, чи не так?
 
Н.Р. Саме так, на всі 100% підписуюсь під цими словами. Мені вдалося знайти таку улюблену справу і зробити її своєю роботою. Кожна сесія бізнес-коучінгу, яку я проводжу, для мене особлива. «На роботу» я вже точно йду як на свято. Це відчувають і мої клієнти, мої учні та друзі. Я довго працювала в професіях, що знаходяться поряд з коучінгом. Були дуже добрі результати як для мене, так пізніше і для моїх клієнтів. Але те, що я виявила в коучінгових технологіях дало змогу доводити ці результати до максимуму
 
 
О.Ш. Якими трьома словами Ви б охарактеризували себе?
 
Н.Р.  Компетентність, енергійність та цілеспрямованість. Саме ці риси найбільше допомагають мені як в професійній діяльності, так і в особистому житті.
 
 
О.Ш. А які якості найбільше ціните в людях?
 
Н.Р. Найбільш цінні для мене якості в людях – це вміння тримати слово, бути відповідальним за свої дії та життя в цілому, направленість на досягнення результату. Крім цього, я намагаюсь спілкуватись з порядними та освіченими людьми. Адже саме наше коло знайомих та близьких людей формує нашу особистість
 
 
О.Ш. У Вас є хобі? Чи допомагає воно в роботі?
 
Н.Р. Звісно, дуже допомагає. Адже моє хобі пов’язане с моєю професійною діяльністю. Це клуб спеціалістів з управління персоналом HR-LAND®, який я створила 4 роки тому. За цей час він став найбільш популярним і відвідуваним в Україні. На зустрічі приїжджають колеги з усіх регіонів нашої країни, а також з Білорусі та Росії.
Крім того моє хобі також вивчати все, що стосується дітей-індіго. Мій шестирічний син саме така дивовижна дитина:)
 
 
О.Ш. Поговорімо тепер про Вашу школу «Business Coaching School»TM. Тільки-но вона стала достойною «боєздатною одиницею» на українському ринку, як розпочалась фінансова криза. Втім, це Вас не злякало і не зупинило. Як Вам це вдається?
 
Н.Р. Школу я започаткувала вже в розпал фінансової кризи, незважаючи на застереження друзів і знайомих. Я скоріш відчула, ніж прорахувала, що попит на послуги бізнес-коучів зросте. А коли так, то треба готувати кваліфікованих спеціалістів. Дилетанти з’являться самі, як гриби після дощу:)
В період таких величезних змін, коли світ навколо нас трансформується щохвилини, потрібні консультанти нового рівня і з новими навичками. Адже організації постійно змінюють свої стратегії, плани розвитку та структуру. Перед менеджерами постають завдання, для яких часто немає розв’язку. Люди знаходяться на межі своїх можливостей, а це дуже високий рівень напруги и стресу.
 
Коучінг зміг надати технології, які допомагають знайти баланс та рівновагу, проясняють цілі та ресурси на їх досягнення, налагоджують взаєморозуміння між людьми. Саме таким технологіям навчаються в школі бізнес-коучінгу і тому коучінг зараз популярний як серед потенційних клієнтів, так і серед потенційних консультантів. І тому, наша школа росте і розвивається , а набір учасників не припиняється
 
 
О.Ш.  У Вас є акредитація та чи надаєте Ви сертифікати міжнародного зразка для своїх «випускників»?
 
Н.Р. По закінченні курсу навчання всі учасники проходять обов’язкову сертифікацію. Для цього необхідно написати методичну роботу, продемонструвати практичні навички роботи з клієнтом та пройти тестування. Ті учасники, що успішно проходять всі етапи, отримують сертифікат школи, який потрібно буде щорічно підтверджувати.
А ще в червні цього року моя авторська програма школи бізнес-коучінгу, єдина на цей час в Україні, пройшла акредитування в одній з головних коучінгових федерацій. А саме в Європейській Федерації Коучінгу (ECF). Це надає змогу всім випускникам одержати додатково сертифікат міжнародного зразка
 
 
О.Ш. Поясніть будь-ласка значення слова бізнес-коучінг. Чим це корисно для юридичних компаній?
 
Н.Р. Коучінг – це цілеспрямована та екологічна взаємодія замовника послуг та коуча, в ході якого замовник досягає бажаного результату в професійній чи особистій сферах свого життя.
 
Бізнес-коучінг – це коучінг в бізнес-сфері (діловій, професійній)
 
Послугами коуча користуються, коли, наприклад, потрібно:
- прояснити цілі та виявити найефективніші стратегії їх досягнення
- збільшити дохід компанії - провести реорганізацію в компанії
- прописати нову стратегію чи стандарти діяльності
- виявити та максимально задіяти всі ресурси працівників (чи власні)
- сформувати корпоративну культуру нового типу - навчитися швидко приймати рішення в складних ситуаціях
- підготуватися до переговорів, публічних виступів та нарад
- розвинути компетенції менеджерів після оцінки персоналу
 
Цей список можна продовжувати ще довго, адже коучінг на сьогодні є найбільш результативною технологією
 
 
О.Ш.  Які види послуг Ви можете запропонувати саме юридичним компаніям для підвищення колективного духу?
 
Серед послуг агентства «Коучінг-Центр 100%» є також авторська розробка, яка сприяє підвищенню командного духу. Це бізнес-гра у стилі коучінг, яка рекомендується як креативний та об’єднувальний засіб для вирішення проблем та генерації ідей та стратегій. «Побічні ефекти» гри – це навчання лідерству, управлінню командами та процесами, делегуванню та тайм-менеджменту, переговорам та ефективним комунікаціям.
 
Рекомендую також заходи, які просто підвищать колективізм: спільні походи в театр, на боулінг чи пейнтбол, тематичні вечорниці. Добре для підвищення колективного духу видавати корпоративну газету, в якій описувати цікавості про життя компанії та її співробітників.
 
 
О.Ш. Ви надаєте on-line консультації або по телефону? Чи все ж таки віддаєте перевагу традиційному живому спілкуванню?
 
Н.Р. Звичайно я надаю перевагу живому спілкуванню та особистим зустрічам.
 
Поясню чому. Одна з головних компетенцій коуча, за допомогою якої сесії заряджаються енергією – розвинутий емоціональний інтелект (EQ). Тобто, потрібно вміти розрізняти емоції – свої та співрозмовника, реагувати на них та керувати ними. Емоції важко передати, зрозуміти та ідентифікувати на відстані. А клієнту дуже важливо, щоб в спілкуванні він почував себе захищеним, правильно зрозумілим та одержувати при цьому своєчасну підтримку.
 
 При традиційному консультуванні віч-на-віч це вдається краще, адже коуч відразу реагує на всі прояви клієнта і може правильно корегувати процес сесії. Але в наш час високих швидкостей і мобільності все частіше для консультацій використовується, наприклад, скайп. Це може буду плюсом, коли коуч та клієнт живуть в різних містах чи навіть країнах. Спілкування за допомогою скайпу допомагає також економити час
 
 
О.Ш. А що краще: колективні заняття чи індивідуальні?
 
Н.Р. Так однозначно відповісти не можна. Для вирішення різних завдань чи для досягнення цілей потрібні як різноманітні методи та інструменти, так і різні формати.
 
В командному форматі добре розробляти стратегії, генерувати ідеї, вирішувати питання комунікацій та взаємовідносин, приймати в команду нових членів, навчати навичкам, управляти конфліктами, розвивати творчий потенціал.
 
Для досягнення індивідуальних, а не командних цілей, звичайно найкраще взаємодіяти персонально
 
 
О.Ш. Як Ви вважаєте, чи багатьом людям і організаціям Ви допомогли? Чи були у Вас випадки, коли Ви змогли допомогти у надскладних ситуаціях якими по праву можете пишатись?
 
Н.Р. Часто найбільш складними є ситуації вибору. Коли перед людиною стоїть завдання вибрати один з декількох варіантів та існує можливість помилки, може виникнути відчуття ступору, тривожності чи навіть паніки. А якщо помилка у виборі стане дуже суттєвою?
 
В моїй практиці були замовники з подібними запитами. З допомогою коучінга їм вдавалось знайти правильні рішення.
Бувають затяжні конфлікти, часто між цілими підрозділами. І ніхто не може нікому поступитися. Тоді коуч, як нейтральна особа, допомагає подивитись на ситуацію зі сторони, щоб знайти компроміс.
 
Коучінг керівників потребує від коуча особливих навиків та підходів. А саме керівники – це 80% замовників послуг. В таких ситуаціях найкращими є партнерські правила спілкування та вміння донести до керівника справжній стан справ, щоб знайти розумне рішення.
 
За час моєї практики я допомогла багатьом замовникам коучінгових послуг. Та, надіюсь, ще більше цікавої роботи попереду
 
 
О.Ш. Чи є на даний час у Вашій школі якісь новинки, які були вигадані Вами або запозичені у іноземних колег?
 
Н.Р. Однією з відмінностей школи бізнес-коучінгу є те, що програма повністю написана на основі теоретичних викладок основоположників коучінга, найбільш дієвих моделей менеджменту та моєї коучінгової практики. Я не купувала франшизу та не запозичувала програми інших шкіл коучінгу.
 
На сьогодні в мене є великий особистий досвід управління персоналом та менеджменту взагалі, успішна власна справа, добрі навички в продажах, маркетингу та рекламі, коучінгова практика.
 
Це все дало мені змогу створити логічну, структуровану та результативну програму навчання. Всі модулі програмами є одночасно закінченими тренінгами та взаємодоповнюють один одного. Після закінчення навчання учасники здобувають професії «бізнес-коуч» і можуть організувати власну справу. Для цього вони навіть складають бізнес - та маркетинговий плани.
 
Іншою відмінністю школи є те, що під час навчання «школярі» обирають для себе спеціалізацію. Це є обов’язковим, так як у кожного є досвід, набутий до школи бізнес-коучінга і його потрібно інтегрувати з новими навичками. 
 
 
О.Ш.  А загалом Ви співпрацюєте з іноземними чи вітчизняними колегами-конкурентами?
 
Н.Р. Зараз я найбільш тісно співпрацюю з Європейською Федерацією Коучінгу. Мені подобаються стандарти, правила взаємодії та основний принцип роботи Федерації «Виграш-Виграш». Це дійсно так насправді, в цьому я вже переконалась і тому мені дуже комфортне це партнерство.
 
В Україні я свій час навчалася в декількох школах коучінгу. І там зустріла багато дуже приємних мені людей, деякі з них стали моїми друзями. Надіюсь, що вже цієї осені серед них я знайду також і партнерів.
 
 
О.Ш. Як Ви ставитесь до співпраці з школами чи вищими навчальними закладами інших профілів? Чи об’єднуєтесь Ви з ними для подальшої співпраці?
 
Н.Р. Одна з моїх учениць вже займається коучінгом профорієнтації і зараз саме шукає шляхи співпраці з школами та Міністерством освіти.
 
А в спеціалізованому агентстві «Коучінг-Центр 100%» відкрито філіал на Півдні України, представники якого налагоджують зв’язки з вищими навчальними закладами Одеси та Миколаєва. Що нам вдасться, покаже  час
 
 
О.Ш. Ви відвідуєте іноземні чи наші конференції, ділитеся досвідом з колегами? Чи отримувала Ваша школа «Business Coaching School» нагороди та визнання?
 
Н.Р. Своїм досвідом я більше ділюсь з менеджерами, які відвідують мої відкриті майстер-класи, що систематично проходять в Києві. Думаю, що саме серед потенціальних замовників слід розповсюджувати філософію коучінга.
 
Зі своїми колегами я зустрічаюсь на засіданнях професійних клубів, на виставках та конференціях. На жаль, в зв’язку з кризою, таких місць зустрічей значно поменшало.
 
Школа бізнес-коучінгу, єдина на цей час в Україні, отримала визнання в Європі. А саме, пройшла акредитацію в Європейській Федерації Коучінгу.
 
Спеціалізоване агентство «Коучінг-Центр 100%» також за цей рік встигло отримати подяку від Всеукраїнського конкурсу студентських маркетингових планів. За інформаційне спонсорство та коучінгову підтримку переможців.
 
 
О.Ш.  Фахівці визнають, що наша держава мужньо виходить з економічної кризи, однак багатьох людей продовжують звільняти з робочих місць. Що як спеціаліст Ви б порадили керівникам зокрема юридичних компаній та вже звільненим працівникам?
 
 
Н.Р. Якщо вас звільнили, паралельно з пошуком роботи шукайте нові сфери діяльності. Це може бути діяльність, яка граничить с теперішньою чи щось кардинально нове. Також це може буди ваше хобі, на яке ви не дивилися з точки зору заробітку. А тепер це може стати додатковим прибутком чи навіть бізнес-ідеєю.
 
Керівникам я пораджу, скорочуючи співробітників, керуватися не лише нормами закону. Пам’ятайте про обов’язкове інтерв’ю при звільненні та рекомендації – так ви зможете вирівняти психологічний стан людини і залишити про себе добрі відгуки. Адже ваші вчорашні скорочені співробітники можуть стати вашими завтрашніми клієнтами.
 
 
О.Ш. Тривають відпустки і більшість клієнтів покидають рідний Київ. Що в таких випадках зробити керівнику юридичної компанії, щоб не звільняти працівників?
 
Н.Р. Пораджу керівникам завжди робити заділ на майбутнє. Адже літо скоро закінчиться і клієнти повернуться. Набір та адаптація нових працівників, навіть тимчасових, завжди обходиться компанії значно дорожче, ніж утримання співробітників.
 
Якщо поменшало роботи з пошуку та обслуговування клієнтів, можливо саме час провести аналіз та оптимізацію посадових обов’язків? Чи провести оцінку персоналу компанії з метою корекції планів та встановлення нових стандартів роботи.
 
Можна зібрати найбільш компетентних працівників та провести стратегічну сесію. Розробити більш ефективну та менш затратну pr-кампанію. Можна багато чого зробити, до чого раніше не доходила черга чи що робилося похапцем.
 
Треба пам’ятати, що в нас є наші працівники і у них є дуже багато ресурсів, які ми даремно не використовуємо. Спробуйте виявити ці скарби та спрямувати їх на розвиток своєї компанії. Результат вас приємно здивує!
 
 
О.Ш.  А що робити коли взагалі опускаються руки? Адже держава не поспішає допомагати і всі проблеми лягають важким баластом на плечі людей, особливо коли це лише новоутворена компанія. Як не втратити віру в себе та людей?
 
Н.Р. Мені в таких випадках допомагає підтримка рідних та друзів. Тільки найбільш близькі люди знайдуть слова, що зможуть заспокоїти та надати сил, повернути впевненість.
Також допоможе будь-яка фізична активність, особливо за містом. На природі. Навколишнє середовище може бути найкращим ресурсом для нас та найсильнішою підтримкою. Якщо ви багато часу присвячуєте роботі, спробуйте поспілкуватися зі своїми дітьми – заряд енергії, любов та погляд надсучасного покоління вам гарантовано.
 
 Як бізнес-коуч можу порекомендувати також в такі часи проаналізувати свої цілі та задачі, розбити їх на менші по об’єму. Не намагайтесь «з’їсти цілого слона, краще порізати його на шматки». Задачі новоутвореної компанії можуть стати таким слоном. Зупиніться, заспокойтеся та проаналізуйте, як краще оптимізувати діяльність. Без чого можна обійтись, а що – делегувати.
 
В будь-якій ситуації знайдеться людина, здатна вам допомогти. Якщо зараз ви не бачите ії в своєму оточенні, згадайте про феномен шести рукостискань чи розширте свій networking. 
 
 
О.Ш. Хто стукає – тому відкривають, чи не так?
 
Н.Р. Саме так, головне пам’ятати це - завжди можна постукати. І не зволікати з цим. Адже час – це гроші, навіщо їх втрачати з удаваної скромності.
 
 
О.Ш. З якими колективами легше співпрацювати: жіночими чи чоловічими, та як досягнути гармонії в змішаних?
 
Н.Р. Як на мене, легше співпрацювати в змішаних колективах. Коли є природний взаємообмін енергією, завжди комфортніше почувають себе люди. Як чоловіки, так і жінки. І психологічний клімат в таких командах набагато здоровіший та продуктивніший. А от гармонії не вдається досягнути майже ніколи в житті. Принаймні, надовго:)
 
 Але можна налагодити результативну та комфортну співпрацю. Для цього в будь-яких колективах –однорідних чи змішаних – свідомо культивуйте діалогічну корпоративну культуру. Адже тільки в діалозі всі зможуть бути почутими та не ображеними. І ви, як керівник, також багато чого зможете зрозуміти про своїх співробітників. А ваша команда перейде від внутрішньої конкуренції до співробітництва. Компанія від цього тільки виграє
 
 
О.Ш.  А що робити якщо керівник жінка, адже стереотип важко подолати?
 
Н.Р. Чий стереотип – окремих чоловіків чи всього колективу?
 
Якщо весь колектив під владою такого «стереотипу», можливо керівнику слід проаналізувати чи не занадто вона апелює в своїй роботі та професійних відносинах до своєї жіночої статі. Щось таки вона робить не професійно та не продумано, коли змішує на роботі особисте та професіональне.
 
Коли ж це думка дуже вузького кола людей чи поодиноких співробітників, тоді вже їм варто задуматись, чому повчитись у свого керівника та що пропрацювати в собі, якщо єдиний докір їй – це стать.
 
 
О.Ш. Які пропозиції та поради Ви б хотіли дати юридичним компаніям на кропіткому шляху до підвищення командного духу в колективі юридичної фірми?
 
Н.Р. По-перше, будьте самі Лідером свого колективу. Демонструйте, що вам важливо сформувати команду однодумців, людей, у яких є спільна мета. Дозволяйте вашим підлеглим приймати участь в формуванні стратегії розвитку та в плануванні роботи.
 
Замініть контроль на нагляд. Повірте. Люди вміють досягати цілей та показувати результати. Іноді їм просто не потрібно заважати. Крім цього, підвищуйте рівень довіри в компанії – між працівниками та вами. Формуйте такий клімат в колективі, що дозволить розвинутися особистій відповідальності кожного працівника. В цьому вам допоможе знання стратегії «виграш-виграш».
 
 В управлінні враховуйте психотип людей, не для всіх підходять ваші звичайні методи управління. Можливо, час навчитись новому та розширити свої погляди на менеджмент?
 
 
О.Ш. Отже, дійсно варто звертатись до бізнес-тренерів та як не помилитись?
 
Н.Р. Звісно, послугами бізнес-тренерів та коучів варто користуватись. Хочу порадити, як вибрати спеціаліста, який зможе принести вам чи вашій компанії найбільшу користь.
 
По-перше, звертайте увагу на досвід роботи тренера. Важливо, щоби він проводив навчання як в корпоративному форматі, так і зовнішньо. При цьому дуже добре, якщо замовники його послуг з вашої сфери діяльності.
 
По-друге, перевіряйте, чи проходив спеціаліст профільне навчання чи підвищення кваліфікації. Для цього достатньо перевірити наявність сертифікату чи диплому та яка організація його видала.
 
По-третє, інколи досвід чи сертифікат можуть не надати повної картини, тоді просіть надати рекомендації клієнтів. Краще, коли ви особисто з ними зв’яжетесь і розпитаєте, наскільки зміг даний спеціаліст вирішити їх проблеми. Ознайомтесь також з публікаціями тренера – статтями, коментарями, інтерв’ю.
 
О.Ш.  Яким буде Ваше заключне слово про діяльність бізнес-тренерів та відповідних організацій в Україні? Чи є достатньою їхня кількість та водночас чи не перенасичений ринок даними пропозиціями?
 
Н.Р. На сьогоднішній день тренінговий ринок насправді перенасичений, а ось коучінговий поки що на стадії формування. Але не зважаючи на це, професіоналів достатньо, повірте. І знайти їх та залучити до співпраці зовсім не важко.
 
Треба лише добре подумати, якого саме результату ви очікуєте від такої співпраці. Ваш бажаний результат і методи його досягнення – ось головний критерій у виборі провайдера послуг. 
 
 
О.Ш.  Девіз Вашого життя – це?
 
Н.Р. Займатись вагомими справами, спілкуватись з цікавими людьми, шукати баланс в усіх сферах свого життя
 
*****************************************************************
 
 
 
Розмовляла Ольга Олексіївна Шевченко, юрист (моб(063)0355836, (096)8578679, e-mail:Volkova-o@ukr.net)
 
Опубліковано в "Юридичні газеті", №28 (249) від 13 липня 2010р.
Просмотров: 724 | Добавил: coach-100 | Рейтинг: 5.0/1
Всего комментариев: 0
Среда, 19.12.2018, 14:36
Приветствую Вас Гость

Форма входа

Поиск

Календарь

«  Август 2010  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Архив записей

Наш опрос

Как Вы узнали о нашем сайте?
Всего ответов: 149

Друзья сайта

  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Статистика


    Онлайн всего: 1
    Гостей: 1
    Пользователей: 0